Lima

Så er dage i Lima allerede gået.

Første dag var vi rundt at se Miraflores som er bydelen, hvor vi boede. Vi besøgte Huaca Pucllana, som er en kæmpe precolumbiansk pyramide. Her fik vi en times rundvisning.

Dernæst gik vi på vej tilbage igennem Inkamarkederne. Vi spiste frokost i nærheden af en park og gik efterfølgende ned mod vandet. På vej derned blev vi mødt af mange i byen, der vandrede med deres surfbræt efter en tur i bølgerne. Dernæst gik vi ned langs kysten beundrede surferne og alle de der paraglidede over hovedet på os. Vi gik op igen og gik igennem Parque del Amor, hvor alle kæresteparrene beundrede udsigten. Vi satte os selv for at nyde udsigten – det skulle vi aldrig have gjort. Lige pludselig kom, der to musikere med deres guitarer og spillede musik og sang en spansk romantisk sang for os. Da vi troede det var slut, så skulle vi lige have endnu en kærlighedssang, men på engelsk denne gang. Vi fik bestemt hele Parque del Amor oplevelsen.

Om aftenen tog vi hen til “Circuito Magico del Agua” – en park med springvand, der lå lige ved stadion. Her spiste vi aftensmad ved et gadekøkken og fik vores første Pisco Sour. Herefter kl. 21:30 startede det store springvandsshow. Vi betalte kun 4 soles for indgang. Forestillingen varede en halv times tid og der var lysbilleder fra Peru.

Næste dag mødtes jeg med min far. Han var i Lima for business. Vi tog ned til Downtown for at se Plaza Mayor. Det var dog spærret af, da vi var i valgperioden. Der skulle formentlig være demonstration (Vandkanonerne var stillet frem). Rundt om i Lima blev der spillet høj musik og holdt taler af kandidater ovs.

Vi besøgte ligeledes “Convento de Santo Domingo”. En smuk bygning samt have.

Vi tog tilbage til Miraflores og spiste frokost på Punto Azul. En velbesøgt restaurant med 40 min ventetid, men det hele værd. Der fik vi lækker Ceviche, krabbekage og fiskesuppe. Vi prøve Chincha Morada, som er en traditionel peruviansk drik, der er lavet af lilla majs deraf farven og navnet.

Om aften spiste vi i shoppingcenteret Larcomar med udsigt over havet. Her fik vi ostegratineret muslinger, sushi, Pisco Sour og lækker dessert.

I dag fra formiddagen besøgte jeg Amano Pre-Columbian Textile Museum. Museet åbnede første gang i 1964 og blev startet af den Japanske buisnessmand Yoshitaro Amano, der var faldet over alle disse efterladte skulpturer og tekstiler, som gravrøver ikke ville have med sig. Det var super smukke tekstiler og ting, der blev udstillet. Jeg kunne ikke selv undgå at blive inspireret til fremtidige projekter.

Ved 13-tiden tog vi en bus til Paracas. Her fik vi en meget luksuriøs bus, ja mere end flyveren hertil. Følg med i vores eventyr langs Perus kyst i retning mod Cusco.